Vergeving en Verzoening

17 juni 2022 in de middag met een afsluitende BBQ: Jan van Koert (Enkontakto): Vergeving en Verzoening

• slide

Jan van Koert is werkzaam als opleider, coach en auteur. Na een 30-jarige managementcarrière heeft Jan van Koert de opleidingen en studies Neuro Emotionele Integratie en Mastercoach, Natuurgeneeskunde, NLP en Geweldloze Communicatie gevolgd. Van1998 tot 2019 richttte hij zich volledig op Geweldloze Communicatie. Hij bestudeerde het psychologische model van Geweldloos Communiceren bij Marshall Rosenberg zelf en bij pedagogen en psychologen in binnen- en buitenland.

Vergeven is het loslaten van alle hoop op een beter verleden (Willem Glaudemans). Verzoening is het vastpakken van de hoop op een betere toekomst. (Jan van Koert)
Verwijt jij zelf van alles? Of verwijt jij iemand anders voor aangedaan leed? Voor opgelopen, al dan niet emotionele, pijn en/of schade? Leef en werk jij in het conflict van ‘goed en fout’? Zij en ik? Loopt je huwelijk op de klippen omdat er iets is gebeurd dat niet te vergeven is?Deze workshop zal je ervan bewust maken van datgene dat jou er (ongemerkt) van weerhoudt om werkelijk in vrede met jezelf en met de ander(en) te leven. Ook al wil je die ander nooit meer zien als het niet strikt noodzakelijk voor jou is.

Jan van Koert